sunnuntai 7. kesäkuuta 2009

Asa, Baxter Stockman & Sydän, sydän @ Tampere 6.6.2009

Ala-asteella säästin viikkorahani, joilla sitten ostin cd-levyjä, pleikkaripelejä ja uutta viihde-elektroniikkaa. Minulla oli kolme parasta ystävää, joiden nimet olivat itsekuri, terveelliset elämän tavat ja looginen ajattelu. En ole tavannut näitä ystäviä vuosiin, mistä kertoo mm. se, että lähdin eilen ensiksi Annikin runofestivaaleille ja sitten Yo-talolle, vaikka minulla on keuhkoputkentulehdus eikä rahaa edes vuokraan. Suurin rakkauteni nimeltään musiikki on saanut minut unohtamaan ystäväni.

Asa

Annikinkadulla näin Asan ja Jätkät. Keikka alkoi ainutlaatuisen komeasti Alkuasukas-biisillä, johon saatiin vierailemaan levyltäkin tuttu J.K. Ihalainen. Ihmisiä oli paljon ja tunnelma punavihreän lämmin. Biisejä kuultiin niin vanhemmilta levyiltä kuin vasta ilmestyneeltä Via Karelialtakin.

Baxter Stockman

Yo-talolla löysin uuden tuttavuuden nimeltään Baxter Stockman, josta toinen ystäväni sanoi näin: "Isikset ja Cult of Lunat on kuunneltu, rumpalille en lainaisi rumpujani (jos minulla sellaiset olisi), ja laulaja taitaa olla lainattu Glassjawista." En ota tähän kantaa, koska minun ensivaikutelmani oli hieman erilainen. Kuitenkin nautin yllättävän hyvästä noise-rockista, ja levyn olisin ostanut, jos olisi ollut varaa.

Sydän, sydän

Vanha tuttava Sydän, sydän sen sijaan oli yhtä villi ja viriili kuin entisaikoinakin. Emme ole tavanneet vuosiin, mutta lämpimät muistot palasivat mieleeni elävinä, ja kohtaaminen pitkän ajan jälkeen oli mieluisa. Keikan teema oli WWE-henkinen showpaini ja mm. pöydän läpi lentäminen todistettiin lauantai-illassa. Sauna Open Air kummitteli taustalla, ja meno keikalla oli jokseenkin kaoottinen, vaikkei se ollutkaan parhaimmasta päästä, jonka olen yhtyeeltä todistanut.

Vaikka terveydentilani tuskin tästä paranee, eikä vuokrarahojen löytyminenkään tällä reissulla helpottunut, olen tyytyväinen, että olen hukannut nuo nihkeät ala-asteen ystäväni. Ehkä joku päivä vielä kohtaamme ja rationaalinen elämä löytää taas minut, mutta siihen asti en aio kieltää itseltäni suurimman rakkauteni tapaamista - en ainakaan näillä hinnoilla. Keikat kun maksoivat yhteensä saman verran kuin kaksi halpaa tuoppia. Olokin on terveempi kuin eilen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti